לשיחת ייעוץ עם המומחה 03-7720022

השאירו את הפרטים

ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

    תקן 160 למערכת כריזה

    רמקולים תקרתיים למערכת כריזה

    כיום בישראל, כל מבנה ציבורי מחויב על פי החוק בהתקנת מערכת כריזה אשר תהיה בשימוש במקרה חירום ובעתות משבר. בסיטואציות שונות כגון שריפה, רעידת אדמה או אירוע מסוכן חשוב שתהיה דרך ליצור קשר עם האנשים במבנה על מנת להנחות אותם לפעולה הנכונה ולפינוי מהשטח במידת הצורך. תקן 160 של המשטרה מסדיר ומפרט את התנאים והכללים לבחירת מערכת כריזה בעבור כל מבנה, בהתאם לגודל המבנה, כמות האנשים אשר יכולים לשהות בו ועוד. מערכת הכריזה תיבחר בהתאמה לתנאים הללו- מספר הרמקולים הנדרשים, איכות מערכת הכריזה, דרישה לסוללה פנימית במקרים של הפסקת חשמל, הספק כוח ועוד. ברמנים גדולים, מערכות הכריזה יפעלו במתחים של 70V-100V על מנת לאפשר כיסוי שטח נרחב יותר.

    מערכות הכריזה מורכבות ממגברים, סוללות, סוללות גיבוי ורמקולים אשר משמשים לקריאות. כמות הרמקולים משתנה בהתאם למבנה וגודלו. בחירה ברמקולים תקרתיים למערכת כריזה היא בחירה שמאפשרת הטמעה טובה שלהם ובכך לאפשר חלוקת הסאונד שכל השוהים במבנה ישמעו. בנוסף, בעקבות תעבורת אנשים בתוך המבנה, רמקולים תקרתיים מאפשרים מרחק מהם כך שהרמקולים לא יינזקו. גם הצד האסתטי מקבל ביטוי שכן רמקולים תקרתיים "מוחבאים" יותר ונמצאים הרחרק מהשיג ידם של האנשים ופחות נראים לעין. מערכת הכריזה צריכה להיות מורכבת גם מסוללה פנימית, שכן אם מתרחשת מסיבה זו או אחרת הפסקת חשמל, יוכלו הרשויות והגורמים המוסמכים להתריע ולהנחות את האנשים כיצד לנהוג.

    חשוב לשים לב שקיים הבדל בין רמקולים למערכת כריזה לבין מערכת שמע.

    אגן בינדו היא חברה אשר מתמחה בתחום גלאי האש והעשן, מספקת אמצעיים טכנולוגים שונים, מספקת מערכות אשר עומדת בתקן 160 לבטיחות וכן מעבירה הדרכות ותרגילים לעובדים בנושאי בטיחות אש. החברה בעלת ותק רב, מספקת שירות מקצועי, אדיב ובעלות נוחה.

    מערכת כריזה תקן 160

    כל בית עסק, צריך לכלול מערכת כריזה על פי תקן 160 למערכת כריזה וזאת על מנת להודיע לעובדים הודעות ולהעביר מסרים והודעות במקרה חירום. מערכת הכריזה מותאמת לגודלו של המבנה שבה היא פועלת ולאופי הפעילות שמתקיימת בה. תקן ומפרט 160/161 מטעם משטרת ישראל מותאם לכל בית עסק מבחינת צורכי המקום, מספר הרמקולים, עוצמת המגבר, סוללות גיבוי, מיקומם של המיקרופונים ועוד.

    תקן 160 למערכת כריזה – מהי הוראת המשטרה?

    תקן 160 או מפרט 160/161 מהווה הנחייה של המשטרה שכוללת תקן ייעודי למערכות כריזה שכוללות מיקרופון ועמדת הפעלה בהתאמה לגודל המבנה והמקום. ישנם מבנים ומקומות קטנים שמצריכים עמדת הפעלה אחת וישנם מקומות ומבנים יותר גדולים שמצריכים יותר מעמדת כריזה אחת ולעתים אף יש צורך במוניטור, מערכת ניטור רמקולים וגיבוי. חשוב להבין ולדעת, עוד בטרם אתם מתייחסים לתקן 160 ומפרט 160/161 באיזה סוג עסק מדובר: האם מדובר בבית עסק קטן, עסק בסדר גודל בינוני או עסק גדול שבו נדרשת מערכת כריזה במטרה שהעובדים והלקוחות יוכלו לשמוע בצורה ברורה את המסרים וההודעות המעברים במערכת הכריזה.

    מפרט משטרה 160

    מערכת כריזה בחירום על פי דרישות משטרת ישראל תקן 160 למערכת כריזה:

    • למערכת יהיה גיבוי על ידי סוללות למקרה בו יהיה צורך בפעולה ללא חשמל וזאת למשך 30 דקות לכל הפחות.
    • בכניסות הראשיות, יותקן מיקרופון בלוח – פאנל כבאים לחירום.
    • המערכת תאפשר הכרזה בכל הרמקולים במערכת בשעת אירוע חירום.
    • סוג וגודל המערכת נקבע בהתאם לכמות ולסוג הרמקולים שמתאימים לאופיו של המקום .
    • המערכת תשמע בכל החללים במבנה ובמרחב בצורה שווה.
    • המערכת בנויה וכוללת: מסד, מגבר ראשי, רמקולים, סוללות גיבוי ומיקרופונים.
    • המערכת תיבדק לתקינותה אחת לשנה.

    מערכת כריזה תקן 160 תכלול:

    פנל מוניטור, עמדת הפעלה, מגבר, יחידת מיתוג , מטען, מצברים וספק, רמקולים והיא תחולק לאזורים כך שניתן יהיה להכריז בנפרד בכל אזור בנפרד וכן לכל האזורים יחד.

    תקן 160 מערכת כריזה

    חברת אגן בינדו בע"מ, מתמחה בשיווק, התאמה והתקנת ציוד גילוי וכיבוי אש בבתי עסקים, מפעלים, משרדים ובנייני מגורים וכל זאת בהתאמה מדויקת לצרכי הלקוח והסיכונים השונים. הצוות המיומן והמנוסה שלנו יעניק לכם מענה מקצועי מלא בתחום בטיחות באש וכל זאת באדיבות ואחריות.

    אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום!
    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

      שירותים נוספים

      ציוד כיבוי אש

      בדיקת ציוד כיבוי אש ציוד כיבוי אש הינו חיוני וחשוב בכל מקרה שבו פורצת דליקה ושריפה ונדרש לעשות...

      קרא עוד
      מערכת ספרינקלרים

      ספרינקלר במידה ואתם מחפשים דרך יעילה להגן על בניין משותף, בית עסק או בית פרטי, מערכת ספרינקלרים מהווה...

      קרא עוד
      חלון שחרור עשן

      חלון שחרור עשן אוטומטי חלון שחרור עשן מהווה אלמנט ואמצעי חשוב ומועיל, בכל הנוגע לתחום בטיחות באש. התלקחויות...

      קרא עוד
      בית תוכנה לקידום אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support