לשיחת ייעוץ עם המומחה 03-7720022

השאירו את הפרטים

ואנו ניצור אתכם קשר במהירות

    האם אנו נדרשים לבצע ביקורת שנתית לציוד כיבוי האש?

    על פי הוראות תקן 129, על מחזיק המקום חלה האחריות לבצע בדיקת כלל ציוד המיטלטל וכן לבצע פעולות תחזוקה לציוד כיבוי האש אשר ברשותו ע"י בודק מוסמך והסמכה לביצוע הבדיקות.

    בודק זה מגיש בסיום הבדיקה דו"ח מסודר לנציבות הכבאות והצלה אגף הגנה מאש.

    הדוח מוגש ב-2 טפסים:

    1. טופס 1 אישור תקינות ציוד כיבוי –גלגלונים וזרנוקים
    2. טופס 2 אישור תקינות ציוד כיבוי תחזוקת מטפים מטלטלים

    הבדיקות כוללות:

    1. בדיקת גלגלון לפי מפרט תקן 226/2.
    2. בדיקת זרנוקים לפי תקן 365.
    3. בדיקת ברז שריפה לפי תקן 448.
    4. מטפים לפי תקן 129.

    תחזוקה הציוד מכנה למחזיק המקום ראש שקט לארוע שריפה ומצמצם את הסכנות למשתמשי המקום.

    אנו ממליצים לתדרך את העובדים על מיקום האמצעים לכיבוי אש ואף לתרגל אותם בשימוש.

    כאשר פורצת שריפה במקום, היא עלולה לגרום נזק רב לרכוש או לחיי בני אדם ולכן על פי הוראות מכבי אש, בכל מבנה גדול או קטן צריך להימצא ציוד לכיבוי אש למקרה של שריפה. בנוסף, מעבר להוראות מכבי האש, החובה המוסרית לשמירה על בני האדם השוהים במבנה וכן זו דרישה של הביטוח.

    רבים תוהים האם הם נדרשים לבצע ביקורת שנתית לציוד כיבוי אש באופן תדיר, או שעצם זה שיש להם ציוד זה מספיק. לרוע המזל, ציוד כיבוי אש אנו אמין לחלוטין ולעיתים גם עלול להתבלות או להרס ולכן כן- חשוב מאוד לבצע בדיקה שנתית לציוד על מנת שבעת צרה כל המערכות יעבדו כמו שצריך- על פי החוק והתקנים ועל גם בעבור הדאגה לאנשים השוהים במבנה.

    ציוד לכיבוי האש מורכב מכמה גורמים שחשוב לבדוק אותם:

    • מטפים- חשוב לוודא שהמטפים בתוקף, והם נמצאים זמינים ונגישים במבנה בהתאם לגודלו כדי שבמקרה של דלקה יהיה ניתן לכבות אותה מידית באופן ידני ולא לתת להתרחב.
    • על מחזיק המקום חלה חובה בחוק לבצע בדיקה אחת לשנה ע"י מתחזק מורשה וזאת בהתאם לתקן 129 חלק 1.
    • ספירנקלרים – אשר מתיזים מים כאשר יש זיהוי של אש ובכך מצמצמים את ההתפשטות שלה. תקינותם חשובה מאוד. חלה חובה על מחזיק המקום לתחזק מערכת זו ע"י מתחזק מורשה בהתאם לתקן 1928.
    • גלגלונים זרנוקים וציוד כיבוי צינורות שקיימים בחלק מהארונות הציוד לכיבוי אש ודרכם מועברים המים לכיבוי השריפה. חשוב לבדוק שגם הם תקינים. על מחזיק המקום חלה חובה בחוק לבצע בדיקה אחת לשנה ע"י מתחזק מורשה וזאת בהתאם לתקן 2206 חלק 2 לגבי הגלגלונים ובהתאם לתקן 365 חלק 3 ציוד כיבוי וזרנוקים.

    בנוסף, למרות שהם לא חלק ממערכת כיבוי האש- מומלץ וכדאי לבדוק את תקינות לוחות החשמל כיון שתקל בהם יכולים לגרום לדליקות.

    אגן בינדו היא חברה המספקת פתרונות שונים לכיבוי אש וכן מספקת הדרכות לעובדים, תרגול ובדיקת תקינות בנושא בטיחות אש. החבר הנה חברה מקצועית, אשר מנהליה בעלי ידע מקצועי רחב. השירות המוענק הוא שירות אדיב, בעל מחיר נוח ומסופק על ידי בעלי מקצוע- כי באש לא משחקים.

    אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום!
    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם

      שאלות ותשובות נוספים

      בית תוכנה לקידום אתרים
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support